Ny på skolen

Alle børn skal modtage undervisning, der kan leve op til folkeskolens undervisning.

Find information om hvornår du skal indskrive dit barn til 0.klasse og SFO, hvad frit skolevalg betyder, og hvilket skoledistrikt dit barn tilhører. Du kan også finde information om dit barns skolegang, hvis du flytter til eller fra Hvidovre Kommune.

Overvejer du at udsætte dit barns skolegang, kan du ligeledes læse mere på hvidovre.dk (åbner i nyt vindue).

Velkommen til Langhøjskolen

Du kan læse mere om skolestart på Hvidovre Kommunes hjemmeside:

Skolestart (hvidovre.dk)

Information

På Langhøjskolen arbejder vi med udsat klassedannelse. Målet med udsat klassedannelse er at sammensætte klasser, der hver især fungerer bedst muligt i lærings- og undervisningssituationer.

Da samspillet mellem børnene er af afgørende betydning, bruger vi maj og juni til at se børnene sammen, med det formål at kvalificere klassedannelsen.

Vi skelner mellem kammeratskaber, der understøtter læring og undervisning og kammeratskaber, der understøtter den almene leg.

Klassedannelsen foretages på baggrund af personalets observationer, kendskab til gruppen og det enkelte barn, overlevering fra børnehaven og forældrenes bemærkninger.

Indskrivning 1. til 9. klasse

Et barn, som bor i skolens distrikt, har automatisk en plads på skolen. Elever fra andre distrikter kan indskrives på skolen, hvis der er plads. Der er plads, hvis der i gennemsnit på den ønskede årgang er under 24 elever i gennemsnit pr. klasse.

Hvis man ønsker sit barn indskrevet på skolen, tager man kontakt til skolens kontor. Herefter aftales et møde med skolen, hvor man både har mulighed for at se skolen og for at få en dialog om barnets status og behov, men også at høre, hvilke forventninger vi har til både elever og forældre på Langhøjskolen.

Forældre vil blive kontaktet af klasselæreren efter aftale om indskrivning. Her aftales, hvornår og hvordan eleven skal starte.

Åbn alle

Overvejer du at udsætte dit barns skolegang, kan du læse mere på denne side.