PULS+ til elever fra Langhøj der dyrker sport på højt plan

Vores vision

Det er vores ønske at skabe de bedste rammer for at skole, sport og fritid hænger sammen. Der skal være en mulighed for, at man kan dyrke den sport man har ambitioner inden for samtidig med, at man klarer sig godt i skolen fagligt og socialt.

PULS+ skal være en hjælp til de elever, som har ambitioner med deres sport og deres skolegang.

PULS+ på Langhøjskolen er ikke en separat klasse, men derimod et tilbud, som man kan blive en del af uden at skulle skilles fra sin stamklasse. Dette betyder, at man bliver i sin vante rammer og fastholder de venskaber man har skabt over de sidste mange år.

Hverdagen på PULS+

En dag på PULS+ vil indeholde alle de fag og timer man allerede kender, men også mange nye ting.

Som elev i PULS+ vil du deltage i morgentræninger med to af vores idrætskoordinatorer. Disse træninger vil have fokus på fysisk træning, bevægelsestræning, mindfulness og skadesforebyggelse. Alt sammen med et mål om at styrke din krop og sikre, at den er klar til den sport du dyrker ved siden af skolen.

Sammen med din tilknyttede idrætskoordinator vil vi skræddersy et personligt program for dig, som bliver dannet på baggrund af den sport du dyrker. Udover dette vil du også have en samtale med din koordinator hver uge, hvor vi sammen gennemgår din kalender, så vi sikrer os, at både skole, sport og fritid får den mængde tid det har behov for.

Vores træningslokaler

Vi har investeret i helt nye træningsfaciliteter - derfor har vi alt det træningsudstyr, som man kan forestille sig.

Dette betyder, at vores 2 lokaler i kælderen har hver deres rolle i forhold til vores træning. Det ene lokale er vores styrkerum, hvor der er plads til træning med vægte, løbebånd, spinning-cykler og meget mere. Dette vil være lokalet, hvor vi har fokus på styrkelsen af kroppen og forebyggelse af skader.

Det andet lokale er vores aktivitetsrum. Dette lokale vil have fokus på vores skadesforebyggende træning, mindfulness, udstrækning og al anden træning, hvor kroppen er i fokus.

Praktisk information

PULS+ er et tilbud, som gælder for de elever, på Langhøjskolen, der skal starte i 7 klasse og vil være tilgængeligt indtil den dag de afslutter 9 klasse. For at kunne blive en del af linjen ser vi gerne, at disse kriterier er opfyldt.

Sportslige kriterier:

• Du dyrker din sport på højeste eller næsthøjeste niveau inden for din årgang
  • Du træner minimum 3 gange om ugen (afhængig af sporten)
  • Du har ambitioner med din sport og vil gerne kombinere det med, at du stadig gør det godt i skolen

Faglige og sociale kriterier:

• Engagement i undervisningen
  • Bidrager positivt til fællesskabet